Wednesday, July 16, 2008

C for Chentaku



Guoman PD - 2nd day Management Strategic Planning.

We had this game - answer the question by drawing. One of the question is:-

"Who you love most and why?"
My drawing is pic of my family and a guy.

Presentation time:

CEO :" Adella explain to us your drawing"
Me:" This is my family - my mom and dad, my eldest brother- along and this is my 2 younger sister - ibah and mira"
CEO:" Who is the other one?"
Me smiling :" my future husband"- blushing all the way
CEO: she smile and everybody is laughging" and why you love them?"
Me: " I love my mom and dad because in this world I only have one mom and one dad, without them I was not here today, I love my brother because he is the only brother that I have, I love my sisters is because they are the only sisters that I have and they are my best friend" i stop for a while..
CEO: " and how about the future husband" - everybody is laughing
Me" I love him because he respect me as a women and he treat me well as a women" <--- kembangs la org tu!tp ikhlas tau statement nie..


Last month, bila tengah sibuk cari barang kat dalam bilik kat umah Ipoh, ternampak my album..masa belajar kat UIA album ni kita simpan kat hostel,bila dah lama tak balik..tengok la gambo2 zaman dulu2..kononyer nak ubat rindu la nie hehehe.Kita pun selak la satu2..ade gamba mama and abah kahwin..gamba along masa kecik..gamba kita - bila tengok macam anak orang cina jer..dah sepet, tembam pulak..masa kecik abah kata kita nie anak Lee Kuan Yew (PM of Singapore) since kita lahir kat Johor Baru. Gamba mira ngan ibah pun ada gaks..

Alhamdulillah..i have beautiful family..we are happy family..my mom and dad brought me and other siblings well..cukup segala-galanya..cukup makan hehehe..cukup pakai..cukup didikan agama, didikan duniawi..hmm bila dah start hantar kad kahwin..rasa lain plak..insyaAllah doakan kebahagian, kesejahteraan kami..To mama and abah..terima kasih membesarkan ila..dari size 2 jari tapak kaki sampai dah size 8 kaki nie..


Dah habis tgk gamba tu semua..terselak last page..cuba teka gambar sapa?hehehe..gambar man of the year la kwang..kwang..bkn gambar sebenarnyer..its a poster- poster of candidate for IIUM Student Representative Council for Kulliyah of Information, Communication & Technology..nanti kita upload posternyer..tp kena mintak kebenaran dari tuan badan la..boleh ker nie?Poster tu kawan kita yang ambik kan tau..nak amik sendiri malu la plak..we been knowing each other for the past 8 years..masa study dulu I think la..tak ramai yang tahu yang kita kawan dengan dia..kita pun malu la nak cerita..even we are not that close masa belaja dulu..even my close friends pun tak tahu..


But masa final year..final semester..on that time kita tengah study for tommorrow paper nie..masa tu bilik kita kat 3rd floor my close friend wanie datang dr ground floor dan dgn malu-malu ayam dia tanya..

"betul ke awak dengan N tu kawan?"

kita pandang je dia..pastu kita tanya "kenapa?sapa cakap?" kita senyum..

wanie jawab "ala..jgn la marah kita tanya jer..ramai org dah ckp2 la..tp kita tak tahu betul ke tak"

kita jawab "awak rasa?"

dia sengih "ye kot"

kita jawab "hmm ye la kot" :)
Masa tu tak se-serius skrg la..masa belaja dulu..nak jumpa pun susah..call pun susah..dia banyak komitmen so sabar banyak2..Alhamdulillah after graduated our relationship is getting merrier until last year we decided to settlle down..August 8 is coming..and really looking forward to hold hands for the FIRST TIME after we know each other for 8 years and this is what I proud of in this relationship..

So Nurul Rahman Mohamad..Welcome aboard to my family..hopefully Allah S.W.T merahmati hubungan kita..I love u so much!









1 comments:

Unknown on July 17, 2008 at 3:46 AM said...

Subhanallah..tinggi betul ayang pandang man,betul ke man respect ayang ni?What we are doing are for the sake of Allah. Insyallah, looking forward for this August, love you so much sayang....

Lilypie - Personal pictureLilypie
 

This Is My Story Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino