Sunday, June 14, 2009

D - D 10 things after 08.08.08


Hmmm..dah lama tak datang sini..dah dekat setahun kot..password pun dah lupa, nasib baik dapat recover balik. Chentaku kata "ni dah ade new look so update ler". I senyum jer..ni curi2 masa while Arissa tgh tido after breastfeed dia kul 3.30pm tadi..Sapa Arissa? :) Arissa is my pumpkin a.k.a my daughter.

Today is the 39th day of confinement..Alhamdulillah i'm fully recover from the operation and Arissa pun dah pandai kenal dengan dunia. Start confinement sampai la ari nie mak tak bagi lagi turun bawah, my parameter is very limited i.e. from bilik saya ->toilet-> living room ->bilik mak abah ->bilik miera (ini pun sbb ada pc dlm nie) and go back to my room..Chentaku balik pun hantar dari atas jer..TV la peneman saya, sama ada saluran berbayar atau tidak berbayar semua citer saya tengok hehe..macam mana nak gi kerja sok..ade citer yang saya ikut series dia.

Makan minum saya dijaga dengan baik oleh mak, abah n chentaku;), 2 minggu pertama-makanan saya ialah bubur nasi dan lauk saya ialah ikan haruan-saya tak pandai makan ikan sungai hmmm..sbb nak cepat baik, terpaksalah saya makan-nak nangis rasanyer. Last week baru saya makan nasi betul..hmm nikmat rasanyer hehe.Chentaku belikan pati ikan haruan untuk diminum..hmm ni pun satu hal, bau air tu pun dah nak termun@##, ku minum jua berselangkan air milo.Tak cukup ikan haruan, abah belikan jeli gamat, yg nie OK sikit, rasa dia pun sedap sikit ni pun makan hari2.Last but not least ubat spital yang berkodi2-yang kadang2 saya konpius dah makan ke belum hehehe...

Banyak benda berlaku after 08.08.08..hopefully I'm become more mature in handling things, more wiser and better person. InsyaAllah..Have to go now..my pumpkin is crying..

D 10 things after 08.08.08

1.I am officially wife to Nurul Rahman Mohamad. Thank you for marrying me :)
2.Last year, first time puasa/raya as a wife. Tahun nie 1st kita raya kat mana ek hehe?
3.Last Ramadhan, I was confirmed pregnant :)
4.Seremban is my second home after Ipoh.
5.
I received couple of job offers from local and foreign bank.
6.I took an offer from a foreign bank with better offer and new job scope.
7.Hospital was a monthly visit spot for my husband and myself - to check our little baby.
8.I bloated myself with nutrition food for my baby..no kidding I am really2 bloated myself -last weighted b4 deliver was 94 kg!!!!
9. After 39 weeks , I experienced giving a birth thru caesarean.
10. Now, I'am a mother to Arissa Raisha bt Nurul Rahman.


Arissa Raisha - 1 day old

Now she is 1 month and 9 days old


3 comments:

Unknown on June 16, 2009 at 11:16 PM said...

Haha..merasa update blog..raya tahun ini jangan lupa...kg wan i yang panas ittew. Thanks dear for delivering our cute little pumpkin Arissa with patient. I feel grateful to have both of you in my life..love you both so much

munira on June 21, 2009 at 10:57 PM said...

wah..wah!si shumil arissa :)
bila zara nak jumpa lg ni?

TeacherNunu on January 17, 2010 at 6:16 AM said...

aaaa so cute arissa ..:)
salam kenalan

Lilypie - Personal pictureLilypie
 

This Is My Story Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino